Skip to content

Digital Mediaplanner

Nederland, HoofddorpMedia

Functieomschrijving

Digital Mediaplanner

LET OP. Dit is -by far- de vetste baan die er voorlopig op je pad komt. Digital Media Planner bij ZIGT. Geen idee wat het is? Ga lekker zitten, dan leggen we het uit. Je gaat klanten adviseren over de optimale inzet van online advertenties. Ja, ook over die ‘irritante’ YouTube advertenties. Dan weet je een beetje welke kant het uitgaat.

Wat ga je dan precies doen?

Hou je vast, daar gaat ie. Je gaat media-adviezen opstellen waarbij voor jou de focus ligt op het optimaal plannen en inzetten van online reclamecampagnes. En nu denk jij: YES! Toch? Of nog niet? Dit vak heeft één groot nadeel, je kunt uitleggen wat je wilt, maar je vrienden gaan het niet snappen. Geeft niet, hoeft ook niet. Wij gaan er alles aan doen om het jou wel te laten snappen. Gewoon -on the job-, dat maakt het wel zo leuk. Er is geen school voor mediaplanners, dus je gaat met je collega’s aan de slag. Samen zorg je voor het bedenken, uitvoeren en evalueren van online mediacampagnes. Jouw ding is online en omdat je rete slim en heel nieuwsgierig bent leer je ook nog ‘s heel veel over andere mediumtypen. Radio, televisie, kranten, tijdschriften, buitenreclame, enz. Het komt allemaal langs en overal pik je wat van op, zodat je het complete plaatje gaat begrijpen.

Nu even serieus

Als Digtial Media Planner leg je eigenlijk elke dag puzzels voor je klanten. Wat wordt het? Instagram, Influencers, Google, LinkedIn, YouTubers, branded content of toch banners? Jij adviseert, op basis van jouw kennis en insights van specialisten.

  • Je stelt online mediaplannen op en biedt ondersteuning bij de ontwikkeling en uitrol van deze plannen en strategieën.
  • Samen met de online specialisten bepaal je doelstellingen en stem je de technische inkoopmogelijkheden af.
  • Je hebt dagelijks contact met je klanten en media-exploitanten.
  • Je onderhandelt over mediaruimte bij exploitanten en verzorgt de inkoop.
  • Je werkt nauw samen met mediaconsultants, mediadirectors, en alle andere specialisten binnen ZIGT.

ZIGT biedt

  • Een goed salaris dat past bij jouw kennis en ervaring
  • Training- en opleidingsmogelijkheden
  • Een fijne werksfeer en toffe collega’s die voor elkaar klaar staan
  • Een prachtig en uitdagend klantenpakket met topmerken
  • Een werkomgeving waarin ondernemerschap wordt gewaardeerd
  • Pensioen- en bonusregeling
  • Cursus in tafeltennis skills door een collega naar keuze
  • Epic uitzicht over Hoofddorp-Town


Vereisten

ZIGT vraagt

Wat we vooral van je vragen is een gezonde interesse voor media in het algemeen. Iemand die in oplossingen denkt en het leuk lijkt om mediacampagnes voor verschillende adverteerders van 0 tot 100 op te zetten en uit te voeren.

  • HBO/WO-opleiding, bijvoorbeeld communicatie, media of een ander vak gerelateerde specialisatie
  • Analytisch- en communicatief sterk, ervaring met media
  • Stressbestendigheid, oplossingsgerichtheid, klantvriendelijke houding
  • Accuraat en gestructureerd kunnen werken
  • Uitstekende kennis van Nederlandse en Engelse taal
  • Microsoft Office (Excel, Word en Powerpoint)


of